Transport Públic gratuït amb episodis alta contaminació

Una proposta de Mario Francisco Campelo Castro

La proposta

Transport públic gratuït quan hi hagi alta contaminació ambiental a l’àrea metropolitana de Barcelona, amb la finalitat de descongestionar de vehicles privats la mateixa.

Comentaris

8 respostes a “Transport Públic gratuït amb episodis alta contaminació

    1. Certament, però si la socialdemocràcia i la recaptació d’imposts (rics paguen més que els pobres)funcionés bé, seria sostenible.

  1. Si hi ha un episodi de contaminació important cal donar alternatives a la ciutadania . Actualment la T-Aire ja surt més econòmica als dies de contaminació i aquells que abandonen el vehicle privat gaudeixen d’un temps amb transport púbic gratuït. En conclusió estudiar altres gratuïtats pot ser una mesura a estudiar si volem reduir la contaminació els dies més crítics.

  2. Bajar los precios de los transportes publicos.

    Y hacer que los conductores de bus cumplan las normativas al utilizar la rampa para minusvalidos. Casa ninguno baja el autobus para facilitar la subida.

  3. Crec que si tinguéssim la T-mobilitat implantada es podria establir la gratuïtat pels usuaris de la T-mobilitat (és a dir els usuaris habituals del transport públic) durant els episodis de contaminació. Amb una bona campanya tindria també un efecte crida com a promoció de la T-mobilitat i de l’ús del transport públic en general.

  4. A París obren ja portes al transport públic els dies d’alta contaminació. Els que ja utilitzen el transport públic no tenen cap tipus de “bonus” en tant que tenen abonaments mensuals/trimestrals/anuals i no haver de validar un dia (o fins i tot una setmana, depenent del període de contaminació) no els representa cap diferència. Pels automobilistes tampoc representa una gran diferència en tant que la mesura de restricció circulatòria per matricules parells/senars no s’aplica de manera massa coercitiva…

    En resum que és una mesura que intenta ser pal·liativa però que ni a això arriba. Millor resar per que se’n vagi l’anticicló i dispersi la pol·lució.

  5. Jo ho veig bé, en situacions insostenibles, sempre que s’augmenti el nombre de convois(metros, busos) per evitar aglomeracions. Però cal dur a terme altres accions de reduir la contaminació. (potenciar el vehicle elèctric i la bicicleta).

  6. Trobo que la proposta és massa exagerada i comportaria un cost massa elevat. Qui va en cotxe no deixarà d’anar-hi perquè sigui més barat. El que hem de fer és evitar els episodis d’alta contaminació incentivant el transport en bici, transport públic i vehicle privat elèctric. Jo prohibiria circular en cotxe i moto privats (a excepció dels que transporten o es dirigeixen als afores) per Barcelona si hi haguéssin episodis, els barcelonins tenim la sort de poder anar d’una punta a l’altra de la ciutat sense la necessitat d’agafar el cotxe i gastar-nos molts diners.

Deixa un comentari