Moure’s per Barcelona

  • Barcelona
  • Mobilitat

El debat

Moure’s per Barcelona amb metro, amb bicicleta, amb cotxe, a peu… la mobilitat és un dels grans debats de la ciutat que ens afecta en el dia a dia. No només pel temps que triguem a moure’ns, sinó també per la despesa que suposa, per la contaminació que genera o per la sensació de més o menys seguretat.

Des d’Esquerra Republicana tenim clara la importància de la construcció del metro, la necessitat d’impulsar la L9 i d’exigir a totes les administracions que compleixin les inversions previstes. L’acabament de la Línia 9 suposarà fer arribar el metro a àrees de la ciutat que actualment no estan ben connectades i descongestionar les línies centrals mitjançant els ramals ja construïts del Besòs i del Llobregat. Unir la línia 4 fins a la Sagrera permetrà generar un nou pol de connectivitat intermodal al Besòs, només comparable a Sants o plaça Catalunya.

Però més enllà de la idea clara que tenim, quines creus que han de ser les prioritats? Consideres que hi ha alguna iniciativa que Esquerra hagués de prendre només arribar a l’alcaldia? Quina és la necessitat més imperiosa? El Metro, la RENFE, més carrils bici, restringir la circulació…?

Tu, què en penses?

Comentaris

16 respostes a “Moure’s per Barcelona

  1. Penso que cal posar moltes energies en la reducció del preu del transport públic. Certament és impressible acabar la línia 9 o construir el tramvia a través de la diagonal per reduït el transit de vehicles privats (i així la contaminació que generen). Però tot això serveix de poc si seguim pagant un preu tant car les persones que vivim a la ciutat (en poc més de 10 anys s’ha duplicat el preu) i part de les inversions econòmiques haurien de servir per revertir aquest problema.

    Especialment cal tenir en compte els col·lectius més vulnerables econòmicament com la gent a l’atur, estudiants i joves, pensionistes… etc. Si no es fa una reducció general del preu com a mínim s’hauria de facilitar econòmicament l’accés amb ajudes o descomptes a les persones amb menys recursos.

    Una altra mesura que corre pressa és la T-mobilitat.

    1. Doncs jo penso que acabar la L9 és imprescindible. I no és incompatible amb el tema de les tarifes. Un altre tema és que hauríem de deixar de subvencionar el transport públic als turistes. La gent que vingui de visita a la ciutat hauria de pagar el preu real del bitllet (ara només paga el 50%)

  2. Desinfectar i cosir la ferida oberta que representa les obres perpetues de la Sagrera, connectar la L4 a la futura intermodal de la Sagrera, trobar una sortida per a finalitzar la L9 per tal d’enllestir la xarxa ortogonal de transport bus/metro i enllestir la xarxa de carrils bici amb una adequada senyalització horitzontal, vertical i lumínica. Aquest seria el meu ordre de prioritats.

  3. El transport públic té un aprovat alt a la ciutat. Soc usuari habitual de bus, metro, bicing (i moto), i veig q s’han fet prou millores en els darrers anys. I que funcionen prou bé execepte en hores punta on tota la ciutat ja és un embús permanent. Som el q som i tenim les vies q tenim. Prioritats? Acabar obres de les Glòries (fa anys q les pateixo), les de la Sagrera i connexió L4, i acabar la L9. El tema tramvia Diagonal no he entès mai pq ERC es va posar de cul. Penso q la connexió hagués estat un bon resultat.
    I el preu dels bitllets. No haurien de pujar més. Sé q en el context europeu els preus de BCN estan en mitjana, però cal ajudar a col.lectius menys afavorits (estudiants, famílies nombroses, joves, jubilats,…) Sé q es fa. Però encara cal més.
    I un tema puntual: corrues de ciclites/turistes per voreres i carrils bici. No pot ser!

    1. Josep Melero, no pots dir que és una prioritat la L9 i el Tramvia. És poc real. Jo no estic d’acord en la connexió del tramvia per la Diagonal tal com la plantejava Colau, mantenint la gestió privada amb l’empresa de Felip Puig. En canvi, veig molt més urgent poder finalitzar la L9, pq connectaria tota la zona nord amb l’altra punta de la ciutat en 15 o 20 minuts.

    2. La connexió dels dos trams del tramvia de la Diagonal provocaria un col·lapse a la zona central de la ciutat, que sempre és la que més densitat de vehicles té. No per haver un tramvia a tota l’avinguda desapareixeran els cotxes. Crec que abans de fer una despesa tan elevada seria convenient fer una prova amb autobusos elèctrics que anessin de punta a punta de la Diagonal. No deixa de ser estrany que no hi hagi cap bus que faci aquest trajecte complet…

  4. Per a mi la prioritat hauria de ser acabar la L9 i L10 i la línia 4 fins a La Sagrera, als veïns de Sant Andreu ens sembla molt important. També caldria extendre la L1 fins a Badalona i ampliar la xarxa de busos. Sobre el tema del tramvia no tinc una opinió formada, no em sembla malament que s’uneixin les dues connexions però no ho veig tan important com el metro.

    I si us plau, calen tarifes més progressives, no pot ser que els que agafem el metro cada dia paguem el mateix que un turista.

  5. La unió dels tramvies per superfície s’està venent com una solució màgica que arregla la mobilitat i la contaminació. És mentida. Nou de cada deu vehicles no desapareixeran pas. La mobilitat de mitja Barcelona se’n ressentirà i farà augmentar la contaminació. ‪Que sigui la solució més barata no és justificació. El que cal és tirar endavant la solució més convenient per a la ciutat. Condemnar-nos al col·lapse circulatori no és acceptable‬.
    Unim els tramvies via túnel.

  6. Penso que cal com a prioritat acabar la linea 9.
    Y com a proyectes futurs, seria imprescindible unir les dues lineas de FGC (plaça Espanya/Catalunya), amb el que es conseguiria gran fluides a dos lineas ara desconectades. (Baix Llobregat- Metro del Valles)
    El tramvia per la Diagonal seria bona solució, si es troba la manera de que s´absorveixi el trafic que restringira el seu enllaç.
    Replantejar aixi mateix la seva explotació, que no pot continuar amb el model actual.
    Aprofitar la implantació de la T-Mobilitat, perque els ingressos del billet normal (turistas i usuaris no residents) reverteixi a la financiació del transport i aixi poder reduir el cost als usuaris residents (T-Mobilitat i altres targetes per a residents que es podrien crear)

  7. Crec que finalitzar les obres de la L9 és de les primeres coses que s’haurien de fer. També les Glòries i La Sagrera.
    En algun moment vaig llegir que la L2 es connectaria amb la L9 a la Zona Franca, fet que trobo excel·lent ja que estaria connectat directament amb el centre.
    Un tema molt important és el preu dels bitllets. A part de la T-Mobilitat, que és híper necessària pels que fem servir el transport públic diàriament, descomptes per les persones més vulnerables també ajudaria. També crec que la T-Jove hauria de ser fins als 30 anys, com el carnet jove.
    Beneficiar als que utilitzem el transport públic seria bo per incentivar el seu ús, deduccions fiscals o ajudes provinent des de l’ajuntament farien que el seu ús fos prioritari.
    Augmentar el preu pels turistes no ho veig gens malament tampoc. No cal que paguin el doble, però sí més que els residents.

  8. El que s’ha de fer és molt senzill i complex a la vegada: Incrementar el cost d’utilitzar el vehicle privat i crear alternatives en transport públic. Per això cal sobretot tenir una perspectiva metropolitana i fins i tot de regió metropolitana, deixar de mirar-nos tant el melic a Barcelona. La majoria de vehicles que circulen a la ciutat venen de fora, i per tant cal enfocar el problema correctament.

    Algunes idees són promoure la multi-modalitat bicicleta-tren/bus (augmentar xarxa Bicibox i crear bicing metropoliità), aprofundir la reforma metropolitana del bus (Metrobus i Exprés) i inundar les entrades de BCN de carrils BUS/VAO. Oblidem-nos de fer P+R als accessos de Barcelona, és una idea descartada des de fa anys a la majoria de metròpolis europees pel seu baix impacte en nombre d’usuaris i per l’augment de transit que genera “carretera amunt”.

  9. No sóc expert en mobilitat. Però crec que algú a l’ajuntament hauria de tenir xifres de volums de persones que es mouen a la ciutat d’on surte i cap a on van. Amb aquestes dades, segur es podria veure on estan les mancances de transport.
    Personalment, m’ajudaria que es resolgués la mobilitat per la diagonal. L’he de creuar d’una punta a l’altra, i si hi hagués un tramvia m’asseguraria alta freqüència i rapidesa. Però bé, això és només per als usuaris de transport per la diagonal…

  10. Crec que fora necessari fer més parades de fgc a alguns barris de la ciutat on no en tenen cap per estar millor conectats dins i fora de la ciutats de Barcelona.
    També crec que fora bó en la mesura del possible ampliar els accesos a la ciutat a banda i banada per augmentar l’accessibilitat als llocs on molta gent treballa i que s’ha de desplaçar amb cotxe.

  11. La mobilitat a BCN s’ha de tractar en diferents punts: a) L9; b)revisió de preus per a residents i turistes; c)revisió de freqüència de pas de busos; d)horaris; e)necessitat de tants busos turístics?; f) retirada de busos antics (alta contaminació i soroll)
    a) L9. Acabar la línia i redefinir la tarifa de preus de la part de l’aeroport. No té sentit haver de pagar més (al resident de BCN i àrees metropolitanes properes a l’aeroport) per un ús a l’aeroport quan la xarxa de rodalies és vàlida amb el mateix bitllet de T10.
    b) el resident de BCN ha de poder treure un abonament anual de baix cost renovable. En cas de nens, aturats, jubilats i incapacitats, la targeta ha de ser gratuita. Els turistes i no residents a BCN (i àrees metropolitanes on la xarxa de metro i bus arriba) han de pagar molt més per l’ús puntual.
    c) la nova xarxa de busos V,H i D han fet desaparèixer línies que abans funcionaven amb més freqüència de pas. Cal revisar-ho i no fer esperar l’usuari entre 20 i 30 minuts per agafar un bus, quan abans era de 5-10 minuts. També fomentar l’ús d’apps que informen del pas dels busos.
    d)horaris. cal fer acabar el metro una mica més tard cada dia? millorar els horaris i el pas dels busos nocturns?
    e)cal que el turista disposi de tants busos turístics, quan la majoria van buits (els veig passar cap al parc güell cada dia a mig omplir en ple mes d’agost) i una gran part dels turistes fan servir la xarxa de bus i metro al mateix preu que el resident a BCN que necessita desplaçar-se per necessitat?
    f) les matrícules dels busos que encara són FFF o GGG que contaminen i fan molt de soroll. Cal retirar-los i substituir-los per híbrids o elèctrics.

  12. Actualment acabar i posar en marxa la L9 és prioritari, uniria la ciutat per la part alta de punta a punta i donaria servei a barris que no tenim una bona proposta de transport públic com ara Can Baró, Parc Güell, La Salut, Gràcia Nova, etc.
    D’altra banda s’ha de arreglar el tema del preu del transport, no pot ser que mitjançant els nostres impostos municipals estem subvencionant el bitllet dels turistes que col·lapsen els nostres busos d’ús diari i necessari.
    També hauríem de tenir en compte que la canalla ha d’estudiar fins els 18 anys i no pot ser que en la etapa més adulta, que fan batxillerat i és més cara la ensenyança, a sobre perdin la gratuïtat del transport (T-16) al fer 16 anys.
    Crec que unir el tramvia per la Diagonal tindrà un cost econòmic i social que ara per ara no el fa prioritari, és més acabaria de malmetre la circulació que ja va espatllar molt la reforma que va fer en Trias.

Deixa un comentari